Så förmedlar du rätt budskap
Har du problem med att förmedla ett budskap till dina besökare som du lyckats skaffa på olika sätt? Givetvis kan du ha problem med att förmedla ditt budskap face to face och då kan du också ha nytta av den här artikeln.
Okej. Så du vill bli bättre på att förmedla ditt budskap? – Då skall jag försöka hjälpa dig så gott jag kan.
Budskap är synonymt med…
Om man kollar upp vad just ordet Budskap står för kan man konstatera att det är synonymt med Meddelande, Ärende, Innebörd vilket är exakt de orden jag syftar på i mina artiklar. Vilket är ditt meddelande till din publik? Vad är innebörden i ditt meddelande? Vad är ditt ärende med att synas på webben eller med besöket hos ditt prospekt? Här är det särskilt viktigt att man tänker igenom allt man tänker skriva eller säga till sina åhörare.
Alla har ett syfte. Vilket är ditt?
Donald Trump har ett syfte eftersom han ställer upp som kandidat i Amerikas presidentval. Det är du med på? Du är även med på att han inte försöker få dig att tro något annat i samband med alla framträdanden han gör. Vill du bli din bransch’s Donald Trump? Om ditt svar är Ja bör du spara den här artikeln, skriva ut den och läsa den flera gånger. För tipsen du får är värdefulla för dig och ditt varumärke.
Vilket är budskapet du vill förmedla?
För att du skall kunna få utrymme måste du kunna ta utrymmet som finns för dig. Att vara medioker kommer inte att gynna dig på annat sätt än att du troligtvis kommer att vara kvar där du är idag. Det är inte syftet med artikeln. Tvärtom. Du måste våga ta det utrymmet som finns där för dig. Helt gratis. Därför skall du ta tillvara på alla utrymmen som finns och förmedla ditt meddelande. Vad är det du vill? Vad vill du göra för andra? Varför är du bäst? Varför skall dina besökare komma tillbaka? Varför ska någon handla utav dig? Det är frågor som du på ett så bra sätt som möjligt skall förklara för dig själv och alla andra.
Har du attityden som krävs för att du skall vinna mark
Utan attityd kommer man inte långt. Usain Bolt hade aldrig vunnit om han inte hade haft sin attityd gentemot sina motståndare och mot den distans han skall springa. Att attityd är samma sak som kaxig är inte sant. Usain Bolt är ödmjuk inför det faktum att det finns riktigt grymma konkurrenter. Men i hans värld ser han sig inte annat som en vinnare. Den attityden skall du också ha eftersom det inte ska finnas några andra alternativ. Bli din nisch’s Usain och du kommer att se hur allt förändras.
Forma ditt budskap med enkla ord
För att så många som möjligt skall förstå ditt budskap bör du alltid, nej förlåt. DU SKA ALLTID använda så enkla ord som möjligt. Du vet aldrig vem som lyssnar på dig eller vem som läser ditt material. Därför skall du inte göra ditt meddelande så kryptiskt som möjligt. Trots att du vänder dig till branschfolk kanske inte alla har klart för sig vilka termer som gäller för just dig. Så gå igenom ditt material med andra och se om du kan förenkla dina ord så att så många som möjligt förstår dig.
Vilket är ditt budskap?
Du får gärna maila mig så kan jag göra en snabb överblick över ditt budskap och eventuellt ge ett par råd till dig. Klicka här för att ta kontakt med mig. Ett budskap kan ta tid att forma. Men var inte rädd för att prova. Det sista du ska göra är att inte göra någonting för då kommer det inte att hända någonting. Våga ha attityd och stå på dig om det stormar. Det är stormen som kommer hjälpa dig att segla framåt.
Rådgivare och skapare av den här artikeln:
Jonas
PS. Vill du ha fler tips och råd? följ mig på Twitter, Facebook och Instagram. uppdateringar varje dag med tips och råd direkt till dig, gratis!
Taggar: