Tre tips på hur du skriver till dina besökare


En besökare till din webbplats behöver bli intresserad av ditt innehåll, ska bli respekterad av att de lägger ner tid på att ta reda på din information som du ger och bli erbjuden något som är tänkt att skapa någon form av nytta.
 

Så skriver du till dina besökare

 
En sak som verkligen är nyttoskapande det är artiklar inom ditt expertområde. Det spelar egentligen ingen roll om du arbetar som målare, snickare, taxichaufför eller om du är krögare. Du bär på en kompetens som av majoriteten är saknad. Du är experten.
 
Därför tänkte jag idag ge dig tre tips på hur du kan skriva tilltalande till dina besökare samtidigt som du ger dem information som underlättar för dem i sitt letande efter information och där du framstår som en riktig expert.
 

Ge dina besökare värdefull information

Det här är det absolut viktigaste. De som besöker din hemsida är ute efter information. Att då locka till ett besök hos dig som sedan visar sig vara irrelevant kommer att straffa dig. Besökarna blir missnöjda samtidigt som Google har en potential av att känna av inkorrekt information vilket alltid straffar sig i längden. Om du har information att delge andra. Delge andra den informationen och dina besökare kommer att värdesätta din hemsida och det är dig de kommer att tänka på nästa gång de ämnar att anlita ett företag som ditt.
 

Strukturera upp ditt innehåll

Att strukturera upp sitt innehåll med hjälp av rubriker och stycken hjälper dina besökare att lätt överblicka ditt innehåll samtidigt som det blir enklare att läsa och ta till sig. Detta är ganska enkelt att glömma av men det har en väldigt viktig funktion. Om du får dina besökare att stanna upp och ta till sig informationen som du delger dig av kommer dina besökare att stanna kvar på hemsidan för att leta efter mer information och det är riktigt värdefullt.
 

Använd en vänlig ton

När du skriver ditt inlägg så använd en vänlig ton, även om du pratar om din värsta konkurrent. Folk tycker inte om när någon försöker trycka ner någon annan för egen vinnings skull. Därför skall inte du som en seriös aktör gå in och skapa onödigt oväsen kring ditt varumärke. I vissa lägen kan det vara bra för att få publicitet men om du snabbt vill få fler besökare till din hemsida och få dem till att stanna, så skriv inte om sådant som andra gör dåligt. Skriv om det som du gör bättre..
 

Bonustips: Använd bilder

Jag har sagt det förut: Bilder säger mer än tusen ord – även på en hemsida så använd bilder och gärna beskrivande bildtexter. Dels för din sökmotoroptimering där det är oerhört viktigt men även för att det blir lättare att ta till sig den informationen du sprider. För att hitta bilder så kan du använda dig av det gigantiska forumet Creative Commons där du kan få tag på material till din hemsida. Gratis och helt lagligt sålänge du följer de upprättade villkoren. Ett sätt att hitta material inom Creative Commons är bland annat: flickr.com/creativecommons.
 

När du har skrivit din artikel

Skicka gärna ett mail till mig så kan jag kika in och ge dig några tips på hur du kan få ännu fler besökare till din webbplats.


Rådgivare och skapare av den här artikeln:
Jonas

PS. Vill du ha fler tips och råd? följ mig på Twitter, Facebook och Instagram. uppdateringar varje dag med tips och råd direkt till dig, gratis!


Taggar: