Varför skaffade du en hemsida?


Företag bör värdera sin hemsida mer

Att arbeta med sin hemsida kan ibland te sig jobbigt och frustrerande. Man kanske känner att kunskapen saknas och hemsidan som man har, lämnar man åt sitt öde. Trots att du hade stora visioner med din hemsida känner du att ”Äh, det spelar ingen roll. Jag har ju ändå mina kunder”.

 

FEL!

 

Känner du precis som jag skrev ovan så har du troligtvis missförstått syftet med din sajt. Ett företags webbplats är, vare sig du vill det eller inte, ditt nav mot dina kunder, din personal och alla andra som kan vara intresserade av din verksamhet. Så därför hänger arbetet med din hemsida ihop med din framgång.

 

Stora visioner hjälper dig att bygga din framgång på Internet

Du skaffade troligtvis din hemsida genom att någon väckte ett intresse hos dig med alla fördelarna som en hemsida har. Fördelarna är många med en hemsida men huvudsyftet med hemsidan är att locka besökare till att bli din kund. Och tro mig. Hemsidan kan verkligen locka till köp och beställningar. (Hur skulle annars CDON nå sin framgång?)

En hemsida skall vara en säljare. En säljare som hjälper prospekt till att bli kunder. Den skall hjälpa dina kunder med de problem de kan tänkas ha och ändå vara en nöjd kund till ditt företag. Viss handpåläggning kommer alltid att behövas i vissa fall när något extraordinärt har inträffat men i slutändan så skall majoriteten av dina kunder fortfarande vara nöjda kunder trots att de har upplevt problem. Där kan din hemsida verkligen göra skillnad. Har du en hemsida som är tilltalande rent grafiskt, fylld med information som gör att kunderna snabbt får svar på sina funderingar, ja då har du vunnit mycket.

 

 

Förvånansvärt få företag bryr sig om sin hemsida

Jag tycker att det är tragiskt att så få företag bryr sig om sin närvaro på Internet. Man tror att den är ett nödvändigt ont även om möjligheterna med en hemsida är oändliga. Tack och lov finns det exempel på företag som tar tillvara på möjligheten med en sajt och väljer att ständigt arbeta med sin hemsida och vinner på så sätt framgång i form av att nya kunder väljer att anlita företaget.

 

De här företagen tycker jag arbetar på bra med sin sajt:

Svenska byggföretaget NCC
F
ördelar: Snyggt bildspel som syns väl i både mobil och på datorn, Kort och bra presentation av företaget i besökarens blickfång, Den grafiska profilen är väl etablerad på hemsidan, En bra nyhetssektion på hemsidan, En väl utarbetad blogg som är enkel att följa.

 

Funäsfjällens Skidanläggning
Fördelar: Snygg design, Snyggt bildspel som syns bra i både telefon och på dator, Enkel bokning direkt på startsidan, Välfylld med information kring området kring funäsdalen med omnejd, Fina bilder som tydliggör verksamheten

 

Det finns anledningar till varför det går bra för vissa företag

Därför skulle jag vilja säga att mycket hänger på hur man arbetar på Internet. Man kan lätt tro att man inte är en del av det men samtidigt är det där som många företag gör sin framgång. Att då aktivt välja att inte tillhöra Internet är fel utväg när alla möjligheter ligger framför dörren.

 

Om du överväger att skaffa en ny hemsida

Skulle du överväga att skaffa en ny webbplats till ditt företag kan jag givetvis hjälpa dig. Jag har kunder som framgångsrikt arbetar med sin hemsida och når på så sätt framgång på Internet. Slå mig en signal på 0708-666325 så kan vi ta en snabb genomgång av dina möjligheter.

Ha det gott!


Rådgivare och skapare av den här artikeln:
Jonas

PS. Vill du ha fler tips och råd? följ mig på Twitter, Facebook och Instagram. uppdateringar varje dag med tips och råd direkt till dig, gratis!


Taggar: