Så vinner du konkurrensen

Så vinner du konkurrensen


18 mars, 2016

Konkurrensen blir alltid tuffare och hårdare för varje dag som går. Du måste därför agera därefter för att kunna hävda din mark som är ditt rike. Anpassning är gott nog men extrem handling kommer att sålla ut dig bland de mediokra. Frågan är om du vill det. Vill du få en chans att vinna måste…


Läs hela artikeln
Din närvaro är det viktigaste du har att ge din hemsida

Din hemsida kräver din Närvaro!


17 mars, 2016

Precis som all annan aktivitet du gör för att du skall lyckas med ditt företag så kräver din hemsida även din närvaro för att du skall lyckas nå framgång med din verksamhet du har online. Struntar du i din närvaro kommer även dina besökare att märka av detta och de kommer att nonchalera din hemsida,…


Läs hela artikeln
Hur mycket vill du omsätta med hjälp av din hemsida?

Så blir din sajt värd över 1 miljon kronor


16 mars, 2016

Kan en sajt vara värd 1 miljon? – Det är väldigt svårt att konstatera ett verkligt värde på en sajt eftersom det är så många parametrar och nyckeltal man måste ta hänsyn till. Men förutom att rubriken antyder att en sajt kan vara värd 1 miljon så tänkte jag diskutera lite kring hur jag ser…


Läs hela artikeln
Nyckelord hjälper dig att bli hittad på internet

Vilka är dina nyckelord?


15 mars, 2016

Nyckelord är viktigt när du skriver dina inlägg. Varför du ska skriva inlägg har jag reflekterat lite över här. Nyckelord har en verklig betydelse för hur sökmotorerna uppfattar din hemsida, vilken typ av innehåll du har och vad du väljer att fokusera på när det kommer till dina inlägg.     Det är inte bara…


Läs hela artikeln
Hur många kunder har du råd att förlora?

Hur många kunder har du råd att förlora?


14 mars, 2016

Kunder är det viktigaste en verksamhet har. Du behöver Dina kunder för att ditt företag skall överleva. Så vad kan en hemsida hjälpa dig med för att behålla de kunder som du har idag? Vad kan en hemsida hjälpa till med för att du skall få nya fräscha kunder in till din verksamhet?   Svaren…


Läs hela artikeln
Din hemsida är ditt nav

Hur ofta uppdaterar du din hemsida?


11 mars, 2016

Det sägs att en kontinuerlig uppdaterad hemsida stiger bland positionen av sökresultat hos sökmotorerna. Det är något som definitivt stämmer. Algoritmen hos sökmotorerna känner av om en sajt är uppdaterad eller inte och hur längesen den uppdaterades. Så därför har jag en fråga till dig:   Hur ofta uppdaterar du din hemsida? För varje gång…


Läs hela artikeln
När du behöver få fler kunder

Kompromissa aldrig på din webblösning


10 mars, 2016

Din webblösning är Ditt nav för nya kunder, nya uppdrag, nya möjligheter att nå ut till en okänd omvärld. Därför kommer jag ALDRIG att kompromissa med den levererade webblösningens kvalité.   Så vad innebär det att en hemsida uppbär en viss kvalité?     Kort och gott kan man säga såhär: En välutvecklad, tilltalande webbdesign,…


Läs hela artikeln
Företag bör värdera sin hemsida mer

Varför skaffade du en hemsida?


29 januari, 2016

Att arbeta med sin hemsida kan ibland te sig jobbigt och frustrerande. Man kanske känner att kunskapen saknas och hemsidan som man har, lämnar man åt sitt öde. Trots att du hade stora visioner med din hemsida känner du att ”Äh, det spelar ingen roll. Jag har ju ändå mina kunder”.   FEL!   Känner…


Läs hela artikeln
Du behöver en hemsida!

Behöver jag verkligen en hemsida?


26 januari, 2016

Bild via unsplash.com /  Bench Accounting   Som rubriken beskriver en viktig fråga funderar många på om man verkligen behöver en (ny) hemsida. Visst har jag all respekt för att man förmodar att man inte behöver en ny hemsida. Men om vi går ner till det faktum att folk vill ta reda på fakta inför ett…


Läs hela artikeln